Bijschrift
Terug naar de bouwsteen
Terug naar de bouwsteen
Geen vast rooster | Elke dag start met een check-in van een half uur, waarin de dag wordt besproken: ‘Wat is jouw plan voor vandaag en waar ben je te vinden?’. De dag eindigt met een check-out van een kwartier. Tussen half tien en kwart over twee zijn studenten vrij om om bezig te zijn met datgene wat nodig is voor hun uitgezette persoonlijke leerpad. Studenten kunnen aan hun praktijkopdracht werken: in een werkruimte op school óf bij een bedrijf. Daarnaast volgen ze minicolleges. We werken niet meer met lange lessen, maar met colleges van maximaal 20 minuten.
Studeren op eigen tempo | Bij de start van de opleiding doen onze studenten direct een toets voor rekenen en Nederlands. Zo wordt gemeten welke stof ze al beheersen. Op basis van de uitkomst kan de student minicolleges volgen op passend niveau en eventueel sneller examineren. Zo kan het zijn dat studenten binnen 2 jaar een niveau 4 diploma halen.
‘Ga het maar proberen’ | Ons doel is om zelfstandige en zelfredzame mensen op te leiden. In het begin geven we wat meer sturing, maar uiteindelijk hopen we dat ze de vrijheid en het zelfvertrouwen voelen, dat ze zelf zeggen: ‘Ik wil nu meer’ of ‘Ik wil deze kant op’. Dan is het fijn als je als onderwijsinstelling niet gebonden bent aan een vast stramien, waarbij je moet zeggen: ‘Nee want dit was boekje één, nu ga je naar boekje twee.’ Wij kunnen nu zeggen: ‘Ja, ga het maar proberen!’
Toekomstgericht Techniekonderwijs
Lesprogramma
Terug naar de bouwsteen
Toekomstgericht Techniekonderwijs
Lesprogramma
Geen vast rooster | Elke dag start met een check-in van een half uur, waarin de dag wordt besproken: ‘Wat is jouw plan voor vandaag en waar ben je te vinden?’. De dag eindigt met een check-out van een kwartier. Tussen half tien en kwart over twee zijn studenten vrij om om bezig te zijn met datgene wat nodig is voor hun uitgezette persoonlijke leerpad. Studenten kunnen aan hun praktijkopdracht werken: in een werkruimte op school óf bij een bedrijf. Daarnaast volgen ze minicolleges. We werken niet meer met lange lessen, maar met colleges van maximaal 20 minuten.
Studeren op eigen tempo | Bij de start van de opleiding doen onze studenten direct een toets voor rekenen en Nederlands. Zo wordt gemeten welke stof ze al beheersen. Op basis van de uitkomst kan de student minicolleges volgen op passend niveau en eventueel sneller examineren. Zo kan het zijn dat studenten binnen 2 jaar een niveau 4 diploma halen.
‘Ga het maar proberen’ | Ons doel is om zelfstandige en zelfredzame mensen op te leiden. In het begin geven we wat meer sturing, maar uiteindelijk hopen we dat ze de vrijheid en het zelfvertrouwen voelen, dat ze zelf zeggen: ‘Ik wil nu meer’ of ‘Ik wil deze kant op’. Dan is het fijn als je als onderwijsinstelling niet gebonden bent aan een vast stramien, waarbij je moet zeggen: ‘Nee want dit was boekje één, nu ga je naar boekje twee.’ Wij kunnen nu zeggen: ‘Ja, ga het maar proberen!’