Studenten hebben ook les op het MBO College Centrum en in de Kookfabriek. Een deel van de masterclasses worden gegeven op externe locaties.

Masterclasses | In de masterclasslijn halen we de praktijk de school in en brengen we de school in de praktijk. Allerlei professionals uit het vak van gastchefs tot boeren geven dan masterclasses. Onderwerpen als fermenteren, het drogen van groente of een moestuin maken, komen hierin aan bod. Een deel van die masterclasses worden door externe relaties ingevuld en gegeven. Voor het keuzedeel Van grond tot mond starten we bijvoorbeeld bij de Tuinen van West. Hier vindt de introductie van het keuzedeel plaats. De Stadsgroentenboer teelt groenten en kruiden op kleine schaal voor de omgeving. Studenten gaan hier plukken en daar vervolgens mee koken. Een ander voorbeeld is een bezoek aan een Couscous restaurant waarbij het gaat over een duurzaam beleid voeren. De studenten gaan dan naar die locaties, de oprichters vertellen hun verhaal, nemen ze mee en voeren met elkaar de dialoog. We werken steeds richting een doel vanuit verschillende inhoud en verschillende contexten. De rol van de student hierin bouwt zich ook op. De student krijgt een steeds belangrijkere rol en werkt toe naar de rol van een startbekwaam leidinggevende.

Plant-Based Chef

Locatie

Urban Sport Trainer

Locatie

Studenten hebben ook les op het MBO College Centrum en in de Kookfabriek. Een deel van de masterclasses worden gegeven op externe locaties.

Masterclasses | In de masterclasslijn halen we de praktijk de school in en brengen we de school in de praktijk. Allerlei professionals uit het vak van gastchefs tot boeren geven dan masterclasses. Onderwerpen als fermenteren, het drogen van groente of een moestuin maken, komen hierin aan bod. Een deel van die masterclasses worden door externe relaties ingevuld en gegeven. Voor het keuzedeel Van grond tot mond starten we bijvoorbeeld bij de Tuinen van West. Hier vindt de introductie van het keuzedeel plaats. De Stadsgroentenboer teelt groenten en kruiden op kleine schaal voor de omgeving. Studenten gaan hier plukken en daar vervolgens mee koken. Een ander voorbeeld is een bezoek aan een Couscous restaurant waarbij het gaat over een duurzaam beleid voeren. De studenten gaan dan naar die locaties, de oprichters vertellen hun verhaal, nemen ze mee en voeren met elkaar de dialoog. We werken steeds richting een doel vanuit verschillende inhoud en verschillende contexten. De rol van de student hierin bouwt zich ook op. De student krijgt een steeds belangrijkere rol en werkt toe naar de rol van een startbekwaam leidinggevende.